ORGANY LGD
W ramach działalności statutowej Stowarzyszenia pn. Lokalna Grupa Działania Nasze Bieszczady można wyróżnić cztery podstawowe ograny:
Walne Zebranie Członków – najwyższy organ stowarzyszenia członkowie podczas zebrań podejmują wspólnie decyzje o sprawach związanych z funkcjonowaniem LGD m.in. w sprawie składu, wyboru i odwoływania organów stowarzyszenia, zatwierdzają zmiany w Statucie, wewnętrzne dokumenty i regulaminy, procedury wyboru operacji, dokonują podział środków finansowych, zatwierdzają sprawozdania finansowe ponadto rozpatrywane są wnioski i postulaty wnoszone przez członków jak i odwołania od uchwał Zarządu LGD, Rady i Komisji Rewizyjnej. Statut stowarzyszenia w § 22 szczegółowo określa kompetencje Walne Zebrania Członków. Zgodnie ze Statutem z zebrania członków zwoływane są przez Zarząd jak i również na wniosek członków Komisji Rewizyjnej lud co najmniej 1/3 członków LGD. Podczas każdego zebrania każdy członek ma prawo się wypowiedzieć program zebrania zawiera punkty dotyczące dyskusji i wolne wnioski, z WZC jest przygotowywany protokół w którym zapisywane są inicjatywy i uwagi członków, które są analizowane przez Zarząd w celu poprawy sytuacji lub przygotowania propozycji na zgłoszoną inicjatywę do akceptacji przez członków.
Wszelkie zmiany w obowiązujących dokumentach, a zwłaszcza Statucie, LSR i procedurach wyboru i oceny operacji oraz inicjatywy członków są podejmowane oddolnie tj. konsultowane z lokalną społecznością za pośrednictwem stosownych formularzy które wraz z opisem są publikowane na stronie internetowej stowarzyszenia, wszyscy mieszkańcy obszaru LGD mają prawo wypowiedzenia się i wniesienia uwag.
Zarząd LGD – organ zarządzający stowarzyszeniem, wybierany jest przez członków stowarzyszenia podczas Walnego Zebrania Członków z pośród członków LGD na 4 letnią kadencję. Organ zarządzający na co dzień stowarzyszeniem i wykonują uchwały powierzone przez WZC, Zarząd realizuje swoje zadania za pośrednictwem Biura LGD i zatrudnionych pracowników, prowadzi bieżące sprawy stowarzyszenia, które dotyczą funkcjonowania m.in. opracowywania zmian w dokument, ogłaszania naborów wniosków, wysokości składek członkowskich, organizacji szkoleń i spotkań z lokalną społecznością, aplikowania o środki z innych funduszy oraz działań w zakresie aktywizacji lokalnej społeczności, wszystkie kompetencje Zarządu są wskazane w Statucie.
Uznaje się, iż ustalony w liczbie 5 członków Zarząd, składający się po 1 przedstawicielu z każdej gminy tworzącej obszar LGD, daje możliwość wymiany poglądów i opinii z całego obszaru objętego Strategią, pozwalając tym samym na podejmowanie najbardziej racjonalnych decyzji i rozwiązań. Obecnie członkiem Zarządu jest osoba która ma więcej niż 60 lat, i należy do sektora społecznego. Szczegółowy opis pełnionych funkcji, zakres zadań spoczywających na tym organie znajdują się w regulaminie Zarządu LGD.
ZARZĄD STOWARZYSZENIA LGD NASZE BIESZCZADY
- Prezes Zarządu: Edward Mąka
- Wiceprezes Zarządu: Jolanta Bartnicka – Węgrzyn
- Wiceprezes Zarządu: Dawid Lipka
- Członek Zarządu: Zbigniew Bończak
- Członek Zarządu: Danuta Nagórzańska - Gał
Rada LGD. Jest to organ decyzyjny, do którego wyłącznej właściwości należy podejmowanie decyzji w sprawie oceny i wyboru operacji oraz ustalania kwoty wsparcia projektów realizowanych w ramach LSR.
RADA STOWARZYSZENIA LGD NASZE BIESZCZADY
- Habowski Jerzy - sektor społeczny
- Kobus Elżbieta – sektor społeczny
- Kraus Sylwia – sektor społeczny
- Mazurkiewicz Zygmunt – sektor społeczny
- Owsianik Paulina – sektor społeczny
- Snarski Adam – sektor publiczny
- Szczepek Aneta - sektor społeczny
- Wierzbicki Jakub – sektor społeczny
- Witkowska Joanna – sektor społeczny
Komisja Rewizyjna – organ kontroli wewnętrznej oraz na podstawie Statutu organ czuwający na rozwiązywaniem ewentualnych sporów pomiędzy Członkami stowarzyszenia, a Zarządem. Wybierany przez WZC.
KOMISJA REWIZYJNA STOWARZYSZENIA LGD NASZE BIESZCZADY
- Adamiak Monika - Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
- Nadolny Mirosław
- Jarema Zdzisław